lördag, november 18, 2006

Nu då?

Han har tappat sin förlovningsring. Han tappade den i förrgår, och har inte ens brytt sig om att säga något. Han har tappat sin förlovningsring. Han verkar inte tycka att det är något att bry sig om, och skämtar om att den antagligen ligger i någon kompressor på jobbet. Han har tappat sin förlovningsring, och verkar dessutom ha glömt bort det korrekta svaret på "jag älskar dig". Det är inte mmm! Det är INTE mmm!
Han har tappat sin förlovningsring, och han tycker att "mmm" är ett vettigt svar på "jag älskar dig".
Vad betyder detta? Hur gör jag för att inte förlora honom? Är det verkligen bara mitt fel att det inte verkar finnas någon kärlek kvar?
Är det bara jag som överanalyserar, måste det inte finnas ett uns sanning i känslan av att något är fel? Vad gör jag nu? Kan jag göra något?
Det gör ont att se andras barn. Jag älskar min kusin, och jag unnar henne allt gott, men det gör ont att se hennes mage, hur vacker hon är när hon är gravid... Jag vill att han ska älska mig, jag vill att han ska vilja ha barn, jag vil att han ska vilja samma saker som jag vill. Hur länge väntar man?

Inga kommentarer: