lördag, januari 13, 2007

There'll be banana hammocks everywhere!

Joråsåatt, idag har jag lekt med Tigglo och hennes syster yster lite grann. Det var hur trevligt som helst, älskar att Tegel tänkte på mig =)

Ska jobba imorgon, det hade jag inte räknat med. Puckochefen förstår tydligen inte vad "jag kan inte jobba efter 8 januari" betyder. Har varken tid, lust eller ork egentligen, men vad ska man göra? Jag hatar jobbet på det sättet, det får en att känna sig otroligt skyldig om man är hemma och är sjuk eller av någon annan anledning inte kan jobba. För det finns inte en enda jävel som kan hoppa in, och då blir de en man kort. Har du, min kära puckochef, funderat på det någon gång? Ska det vara meningen att man ska gå till jobbet sjuk (det är en restaurang for godness sake!) Nä, in för fler extrajobbare, snålpotta!

På cheerleadingfronten är vi nästan helt set för DM, har fått sista dräkten idag. Förutom att själva DM inte går speciellt bra, vi har ännu inte en enda sponsor eller annonsör.
Jag trodde jag var tydlig när vi ansökte om att arrangera att jag absolut inte ville göra detta om det skulle betyda att jag behövde göra allting själv. Ändå är jag och L de enda som överhuvudtaget verkar bry sig, och som faktiskt har gjort det mesta vi sagt att vi ska. Nu kan vi inte dra oss ur, det är bara att bita i det välbekanta äpplet och ta sig igenom. Vet inte hur jag ska orka. Får kortslutning i skallen bara jag tänker på det.

Jag bör sova nu, men jag är nästan inte alls trött. Får se hur jag gör. Vill gråta en skvätt.

Inga kommentarer: