måndag, november 27, 2006

Är det botten snart?

Jag känner mig otroligt stressad just nu, huvudet sprängs snart av alla tankar. Blir gråtfärdig när jag tänker på att jag sumpar detta också!
Jag orkar inte plugga. Jag hinner inte plugga. Jag vill bara sova, länge och utan drömmar. Jag vet inte hur jag ska göra för att komma ur den här spiralen, vet inte vem jag ska vända mig till.
Det kan ju inte vara meningen att jag ska sitta och titta resten av mitt liv. Jag var ju menad till något stort. Jag förstår inte var denna brist på självkänsla kommer ifrån. Förr i tiden trodde jag på mig själv, numera känner jag mig som en bluff. Ta bort mig härifrån!
Funderar på att ge upp ett litet tag, men var får jag pengar ifrån då? Men det är väl ändå bättre att få inga pengar än att få pengar som måste betalas tillbaka å det snaraste eftersom jag inte tagit mina poäng?
Jag vill diskutera med min mamma, men hon verkar ha tillräckligt med egna problem. Jag vill prata med min pojkvän, men han orkar inte lyssna längre.
Jag vet att det bara är jag som kan förändra mitt liv, men vad händer när jag inte orkar resa mig upp igen?

Inga kommentarer: