måndag, juni 25, 2007

Microsoft: "You've got questions. We've got dancing paperclips."

Gurgel, vad det inte är någon bra dag idag. Det är meningen att jag ska jobba med en presentation som ska vara inne idag, men jag kan inte påstå att mycket blir gjort.

Istället svämmar hjärnan över av duktig-flicka-syndromet, och ingenting jag börjar på blir bra nog. Och det är så mycket som ska göras, och egentligen kan inget vänta till imorgon.

Jag har ingen lust att hoppa på den nedåtgående spiralen igen. Vill inte få prestationsångest alls, för jag vet att jag är duktig och att jag kan. Men ändå, eller kanske just därför, intalar jag mig själv att jag kan göra något bättre än det jag precis börjat på. Det suger att vara over-achiever.

Jag hatar när det blir såhär, kan någon vara snäll att lära mig hur man tar sig i ur innan man slår i botten?

Inga kommentarer: