lördag, december 30, 2006

You seem unhappy. I like that.

Joråsåatt, jag tänkte egentligen inte kommentera att det är i runda slängar 3 och en halv timme tills tåget går, och jag har inte packat eller duschat (eller sovit än för den delen)
Shit needs to change around here, that's fo sho. Så, nu har vi gjort den biten. Moving on:

Blev sjukt inspirerad av Danitra, och är nästan lite sur för att jag åker snart och inte kan börja röja. Kommer dra igång liknande projekt så fort jag kommer hem (har vi hört den förut?).

Vill verkligen att vi ska få ett hem att trivas i nu, och förhoppningsvis kan jag få med bebis på den idén också. Det finns en hel del stora problem med vårt hem som bör åtgärdas (tyvärr räcker ekonomin knappast till).
Några exempel:
Vi kan omöjligt ha kvar den soffa vi har nu. Det går inte att ställa en hörnsoffa i ett vardagsrum som totalt saknar hela väggar. Ska lägga upp foto på hur det ser ut där jag röjt lite.
Vill istället ha denna soffa:



Ett av fönstren i vardagsrummet saknar gardiner. Har fått fina beiga panelgardiner i julklapp av bebis syster, nu återstår endast att leta på var hon köpt dem och köpa fler (vi har 3 fönster i vardagsrummet) Och såklart att införskaffa vettiga gardinstänger. Och önska mig vita gardinder i födelsedagspresent (i och för sig redan gjort, Tegel har koll på läget, men jag fyller ju för tusan i febuari)

Måste göra om badrum, kök, sovrum, datarum och hallen på övervåningen, eftersom de endast består av kaos och en massa saker. Behöver inreda garderoberna och skapa vettig förvaring.

Projekt rycka upp sig fortsätter, deadline börjar närma sig. Mitt liv ska den 22 januari se ut som följer:
Jag ska gå och lägga mig i rimlig tid (typ elvatiden, och inte sex på morgonen som varit fallet alldeles för länge nu)
Jag ska äta. Ordentligt (frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, kvällsmat efter träning). Inte en macka någon gång om dagen som jag gör nu.
Jag ska gå utanför dörren varje dag (lättare då iofs eftersom jag går i skolan)
Jag ska sluta använda mig av nikotin (det gick ju skitbra i somras, så det borde inte vara några problem)
Vi ska ordna ett trivsamt hem att bo i (inte svinstia)

Snälla, om det finns någon som läser här, skriv och peppa mig ibland. Speciellt ni som känner mig och vet hur stört mitt liv är just nu. Jag börjar tro att jag gillar att må dåligt och att sabba för mig själv. Vill inte att det ska vara så.

Nu ska jag duscha, göra mig i ordning och kanske ta en promenad innan det är dags att åka.

Inga kommentarer: